Beklager, men det er jo også en del af at låne nogens hus...selvom man har betalt for at "låne" det, så her kommer alle de kedelige regler, som vi håber, I vil respektere, både af hensyn til os, men også af hensyn til dem, der kommer efter jer
HUNDE
Vi har selv en lille Coton de Tulear (bomuldshund) og har derfor valgt, at hunde er velkomne, fordi vi ved, hvor meget det betyder at kunne have sin hund med på ferie.
Vi har valgt ikke at opkræve ekstra for hunde. Til gengæld håber vi, I vil overholde vores regler om at vovsen ikke må være i møbler og senge. Der er ikke noget mere træls end, at rengøringen skal bruge en time ekstra på at fjerne hundehår i sofa eller seng. Så HVIS vovsen i et upåagtet øjeblik finder på at slænge sig i sofaen eller sengen, håber vi I vil finde støvsugeren frem og lige sørge for at hundehårene er væk inden i rejser.
Der ligger støvsugere ude i hyndeboksene mellem flere af indgangene og de er til fælles brug, blot de stilles tilbage umiddelbart efter brug.
Ligeledes beder vi om, at I selvom I kun bruger den ene seng, lægger et lagen på den anden også. Der er "pyntelagner" på begge senge, men disse er kun for at skåne topmadrassen og ikke til brug uden eget lagen.
Så ingen hunde i møblerne - vi har desværre erfaret, at flere undlader sengetøj og vi har så stået med vask/udskiftning af både dyner og "pyntelagner" som var møgbeskidte og fulde af hundehår.
Det er en ærgerlig udgift, som vi godt nok sender videre til gæsten, men det er så meget nemmere bare at følge ovenstående, så er alt jo godt :-)
AFFALD
Affald er desværre noget omfattende og har sin egen rubrik ovenfor - her skal blot pointeres, at det er fuldstændig uacceptabelt at efterlade nogen form for affald/skrald i såvel huset som udenfor, da rengøringen ikke altid kommer samme dag, som boligen forlades og fjernelse af affald IKKE er en del af rengøringsaftalen.
RYGNING
Huset er et ikke-rygerhus
Det er muligt at ryge udenfor under halvtag, men vi beder om at døren ind til huset holdes lukket. Ved rygning inde og heraf følgende røglugt fremsendes gebyr for ekstra rengøring på kr 1.500
RENGØRING UNDER OPHOLDET
Hvis i får brug for at gøre lidt rent under opholdet er der:
Kost og gulvskrubbe bag døren i badeværelset
Toiletrens i skabet på badeværelset
Spand og lille kost/fejebakke i skabet ved hoveddøren
Støvsuger i hyndeboksene mellem hoveddørene
TINGENE
Man kan jo være uheldig og hvis noget går i stykker, beder vi om at I giver os besked ved afrejse, så vi kan sætte noget nyt ind. I er som lejere erstatningspligtige overfor skader, der sker, mens i lejer ferieboligen og opkrævning vil blive fremsendt efterfølgende.
AFREJSE
Afrejse er senest kl 10.00
Vi beder jer overholde afrejsetidspunktet, da rengøringen nogle dage kommer allerede kl 10, det kommer an på, hvordan deres runde er.
FERIEBOLIGEN VED AFREJSE
Boligen skal efterlades som i modtog den - møblerne skal sættes på plads og alle flasker og affald skal fjernes (se rubrik om affald).
Opvaskemaskinen skal tømmes
Ovn og køleskab skal tørres af
Der må ikke efterlades levnedsmidler af nogen art.
HUSK at lukke vinduerne
HUSK at låse dørene
HUSK at lægge nøglen tilbage i nøgleboksen og "skubbe" numrene på nøgleboksen, så det ikke er koden, der står der